Odkryto prehistoryczne czaszki z ranami postrzałowymi zadanymi bronią palną!

Rana postrzałowa zadana bronią palną, obecna w ludzkiej czaszce, której wiek szacuje się na ponad 100 000 lat, to bardzo nietypowa okoliczność. Czaszka odkryta w Kabwe daje sporo do myślenia, zarówno naukowcom, jak i zwolennikom wszelkiej maści teorii spiskowych.

Około 100 lat temu dwóch górników przypadkowo natknęło się na skamieniałą ludzką czaszkę. Badania dowiodły, że pochodzące z jednej z zambijskich kopalni wapna znalezisko może mieć od 125 000 do nawet 300 000 lat. Czaszka znaleziona w Kabwe przyciągnęła uwagę licznych badaczy. Początkowo przypuszczano, że prehistoryczna czaszka z Kabwe (źródło 1) była pierwszym dowodem na istnienie nieznanego wcześniej gatunku hominida zwanego Homo rhodesiensis.

Prehistoryczna czaszka z bardzo tajemniczym otworem

Tajemniczy otwór w prehistorycznej czaszce

W należącej do przedstawiciela gatunku Homo Sapiens czaszce badacze zauważyli mały, okrągły otwór. Przed dokładniejszym przejrzeniem się uszkodzeniom uważano, iż okrągły otwór w znalezionej w miejscowości Kabwe czaszce mógł być efektem ataku włócznią lub oszczepem, rzuconych w ofiarę z wielką siłą. Dalsze badania wykazały jednak, że wspomniane bronie nie mogły przyczynić się do obecnych w czaszce uszkodzeń.

Prehistoryczna czaszka z raną postrzałową zadaną bronią palną
Prehistoryczna czaszka z raną postrzałową zadaną bronią palną - Autor zdjęcia: J. Arthur Thomson - Wikimedia Commons

Po przeprowadzeniu analizy kryminalistycznej naukowcy doszli do wniosku, że jedyną rzeczą, która mogła spowodować wspomniane wcześniej uszkodzenia, mógł być pocisk wystrzelony z nowoczesnej broni palnej.

Specjaliści ustalili, iż owalny otwór to nic innego jak postrzałowa rana wlotowa. Obecność zmian charakterystycznych dla rany wylotowej po drugiej stronie skamieniałej czaszki może jedynie potwierdzić śmiałą hipotezę badaczy. Jak się bowiem okazuje, kula, która wleciała pozostawiając po sobie mały, idealnie okrągły otwór, strzaskała płytkę ciemieniową po przeciwnej stronie czaszki – w okolicy wylotu.

To mogła być jedynie nowoczesna broń palna!

Gdy w czaszkę trafia przedmiot, taki jak strzała, której prędkość jest stosunkowo niska, w kości powstają promieniste pęknięcia, powszechnie znane jako rozstępy. Rana wlotowa w czaszce z Kabwe jest idealnie okrągła i nie posiada jakichkolwiek pęknięć, co wskazuje na ogromną prędkość wystrzelonego w nią pocisku. Dodatkowo hipotezę użycia broni palnej potwierdzają zniszczenia obecne po przeciwnej stronie czaszki (źródło 2).

Kolejne znalezisko – Zwierzęca czaszka z podobną raną postrzałową

Odkryta w Kabwe czaszka z dziurą po kuli nie jest jedynym w swoim rodzaju znaleziskiem. Wzdłuż rzeki Lena w Rosji natrafiono na czaszkę z podobnym okrągłym otworem. Badania wykazały, że czaszka należała do tura, wymarłego gatunku bydła, który występował we wspomnianym rejonie od 30 000 do 70 000 lat temu. Podobnie jak w przypadku znaleziska z Kabwe, rana wlotowa nie posiada promienistych pęknięć. Jest to kolejny dowód na to, że dziesiątki tysięcy lat temu ktoś posługiwał się bronią palną.

Możliwe wyjaśnienia

Wszelkie przeprowadzone jak dotąd analizy dowodzą, że czaszka z Kabwe ma ponad 100 000 lat. Badania dowodzą również, iż mogła ona zostać uszkodzona w efekcie strzału z nowoczesnej broni palnej. Czy da się to wszystko wyjaśnić w logiczny sposób?

Niektórzy badacze twierdzą, że wbrew powszechnemu przekonaniu, starożytny człowiek był w stanie rozwijać się technologicznie. Być może jakieś nieznane nam cywilizacje rozwinęły koncepcję broni palnej w różnych czasach i miejscach, już długo przed Chińczykami.

Inne możliwe wytłumaczenie obecności ran postrzałowych w prehistorycznych czaszkach, zarówno ludzi, jak i zwierząt, to podróże w czasie. Czy podróżnik w czasie udający się do dalekiej przeszłości miał przy sobie broń palną? Tak czy inaczej, odkrycie prehistorycznych czaszek z dziurami po kuli wystrzelonej z nowoczesnej broni jest anomalią i prawdziwą zagadką, której nikomu nie udało się jak dotąd rozwiązać!

Bibliografia

1 - Natural History Museum - Dating the Broken Hill skull: Homo heidelbergensis was younger than we thought;

2 - Ancient Origins - The Enigma of Prehistoric Skulls with Bullet-Like Holes.