Szybkie i wartościowe posiłki - jak sobie poradzić, gdy nie ma czasu na gotowanie?

Gotowanie może być czasochłonne, a zarazem męczące. Wiadomym jest, że nie każdy posiada talent kulinarny, co utrudnia przygotowywanie pełnowartościowych posiłków. Zastanawiasz się, jak można sobie poradzić w takiej sytuacji? Jest to łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać!

Poniżej zamieszczono kilka wskazówek, dzięki którym nie będziesz musiał sięgać po niezdrowe fast foody z najtańszych sieciówek. Jeśli nie chcesz tracić cennego czasu w kuchni, to musisz wykazać się odrobiną sprytu. Czasami wystarczy tylko dobra organizacja, aby jeść zdrowo i szybko. Nie musisz również wydawać ogromnej ilości gotówki!

Szybkie i wartościowe posiłki

1. Zupy i sosy na kilka dni

Zupy oraz sosy mogą być przechowywane w lodówce przez kilka dni. Po przyjściu do domu wystarczy jedynie błyskawiczne odgrzewanie. Można również ugotować makaron, ryż czy też kaszę, a wszystko zależy od pomysłu. Należy podkreślić, że większość zup „gotuje się sama”. Nie trzeba posiadać zbyt dużego doświadczenia, aby poradzić sobie z tym zadaniem. Zawsze można zwiększyć ich wartość energetyczną poprzez dodanie mięsa, komosy, soczewicy, a także wielu innych składników.

Prawdziwym strzałem w dziesiątkę wydaje się być także gulasz. Niektóre sosy mogą stać się kremową zupą – wystarczy jedynie je rozrzedzić, aby uzyskać pożądaną konsystencję. Trzeba wspomnieć, że do przygotowywania posiłków najlepiej wykorzystać świeże warzywa. Tylko w ostateczności powinno sięgać się po mrożonki, które na skutek obróbki termicznej tracą wiele właściwości odżywczych.

2. Zamrażanie jedzenia

Zamrozić można niemal wszystko – od pieczywa, poprzez mięso, aż po bigos. Jest to najrozsądniejsza opcja dla osób, które nie znoszą marnotrawstwa. Omawiane rozwiązanie pozwala wykorzystać nawet najmniejsze ilości jedzenia. Pozytywnie wpływa to także na domowy budżet. Sam proces odmrażania posiłku nie jest kłopotliwy. Warto jednak wiedzieć, że niektóre produkty spożywcze mogą utracić składniki odżywcze na skutek działania niskiej temperatury. Nie oznacza to jednak tego, że są one bezwartościowe. Nadal stanowią lepszy wybór, niż niskiej jakości fast foody, które naszpikowane są chemią.

3. Żywność w proszku

Nie wszyscy wiedzą, że w niektórych sklepach dostępna jest wysokiej klasy żywność w proszku – wyróżnia się ona starannie zbilansowanym składem. Jest wolna od szkodliwych związków, które mogłyby obciążyć organizm, czy też zakłócić pracę układu pokarmowego. Oczywiście nie dotyczy to produktów pokroju zupek chińskich, które dostępne są w każdym sklepie.

Największą popularnością cieszą się koktajle, które występują zarówno w wersji owocowej, jak i „na słodko”. Mogą one zastąpić posiłek! W dużej mierze odpowiada za to ich optymalna wartość energetyczna. Nie trzeba więc obawiać się, że szybko pojawi się poczucie głodu.

Jedną z najpopularniejszych marek oferujących tego typu produkty jest Huel. Nie możesz pozwolić sobie na duże wydatki? Poluj na kody rabatowe na stronie Wydawaj Dobrze.

4. Dieta pudełkowa

Dieta pudełkowa jest w pełni dopasowana do rzeczywistych potrzeb klienta. Dla przykładu, marka Maczfit oferuje dania wegetariańskie, wegańskie, dla alergików, a także wiele innych odmian potraw. Nie ma konieczności kupowania posiłków na miesiąc do przodu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykupić catering np. na tydzień. Każdego dnia pod wskazany adres dostarczana jest paczka, w której znajdują się posiłki na cały dzień. Są one pakowane osobno, więc można zabrać je ze sobą do szkoły lub pracy. Co więcej, dzięki kuponom zniżkowym (https://www.wydawajdobrze.com/kody-rabatowe-kupony/maczfit) możesz zaoszczędzić sporo gotówki.