Skuteczne i łatwe odchudzanie? Wystarczy przestrzegać tych 8 reguł!

ndz., 10/05/2020 - 20:08
Od dawna pragniesz schudnąć, ale żadne postanowienie nie przynosi efektu? Stosowana przez Ciebie dieta skutkuje i tracisz na wadze, ale krótko potem zgubione kilogramy powracają do Ciebie? A może po prostu nie możesz się powstrzymać przed nadmiernym opychaniem się czymkolwiek i długoterminowo każde podejście do odchudzania nawala?

Sposobów na odchudzanie jest bardzo wiele, ale niewiele z nich godzi ze sobą skuteczność i bezpieczeństwo stosowania. Twórcy różnych diet posuwają się niekiedy za daleko ze swoimi pomysłami, które często stanowią poważne zagrożenie dla zdrowia nieszczęśników eksperymentujących z takimi rozwiązaniami.

Jak schudnąć


Jeśli chudnięcie idzie Ci naprawdę opornie, warto się dokładnie przebadać, aby wykluczyć ewentualne problemy ze zdrowiem, które mogłyby sprzyjać przybywaniu na wadze. Tak czy inaczej, kategoryczne przestrzeganie poniżej wymienionych zasad powinno okazać się pomocne w niemalże każdej sytuacji.

1 - Unikaj stosowania dziwnych diet



Czytałem kiedyś artykuł o dziwnych sposobach na odchudzanie bazujących na spożywaniu owadów, w tym mrówek i innego rodzaju dziwactw. Gigantyczne mrówki na odchudzanie można nawet nabyć online, czego naprawdę nikomu nie polecam.

To prawda, że dieta człowieka powinna być przede wszystkim zróżnicowana i oparta na produktach nieprzetworzonych, bądź jak najmniej przetworzonych, ale spożywanie żywych mrówek, bądź innych owadów to dla mnie lekka przesada. Być może ma to swoje zalety, ale po pierwsze jest to obrzydliwe, a po drugie szkoda mi tych malutkich i bezbronnych istot. Aby zaspokoić swój głód człowiek musiałby przecież zjadać tysiące mrówek dziennie!

2 - Zaakceptuj prawa fizyki



Wiele osób jest święcie przekonanych o tym, iż po prostu nie może schudnąć w żaden sposób. Ludzki organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje nieustannej dostawy energii. Skąd ta energia ma pochodzić? Pomimo, iż na świecie rzekomo są ludzie, którzy żywią się powietrzem lub światłem, takimi umiejętnościami nie cieszy się przeciętny człowiek, który aby żyć musi jeść. Energia niezbędna do życia jest bowiem zawarta w pokarmie, który codziennie spożywamy. To, ile energii potrzebujemy, zależy od wielu czynników, takich jak wiek, płeć, styl życia, cechy metaboliczne naszego ciała. Jeśli jemy więcej niż potrzebujemy, energia magazynuje się w naszych ciałach w postaci tłuszczu, czyli - prosto mówiąc - tyjemy. Gdy jednak dostarczamy mniej energii niż potrzebujemy, wówczas zwyczajnie zaczynamy chudnąć. Tutaj nie ma żadnych cudów. Praw fizyki nie da się oszukać. Aby zacząć chudnąć wystarczy spożywać mniej kalorii!

3 - Odtruj organizm



Ludzki organizm nieustannie pracuje nad tym, aby oczyszczać się z różnego rodzaju toksyn. Jest to jednak bardzo ciężka praca i należy wspomagać własne ciało w tym trudnym zadaniu. W jaki sposób? Przede wszystkim minimalizując wchłanianie trucizn, które nie tylko stanowią część niektórych pokarmów, ale znajdują się praktycznie wszędzie - nawet w powietrzu, które codziennie wdychamy. Niestety z dnia na dzień nie oczyścimy powietrza, które jest nam niezbędne do życia, ale warto w międzyczasie chociaż się postarać o to, aby w naszych ciałach tych toksyn było jak najmniej. Jak to zrobić? Na początek wystarczy zlikwidować lub ograniczyć niepotrzebne używki i niektóre szkodliwe pokarmy.

Niebezpieczne konserwanty


Jakie pokarmy zawierają najgorsze dla nas trucizny i jaki związek mają te trucizny z tyciem? Pokarmy trujące to, między innymi, produkty zawierające groźne dla zdrowia konserwanty, które w ludzkim organizmie, długoterminowo wykazują dewastujące efekty na zdrowiu. Zawarte w niektórych pokarmach konserwanty obciążają ludzkie narządy wewnętrzne, głównie nerki i wątrobę, które muszą nadmiernie pracować, aby choć częściowo wydalić te świństwa z ciała. Za wszelką cenę należy unikać jedzenia w niebezpiecznych dla zdrowia fast-foodach, gdzie można się delektować najniższej jakości jedzeniem, kosztem stopniowej utraty nie tylko kondycji, ale także samego zdrowia. Warto również ograniczyć do minimum spożywanie mięsa, a przynajmniej wyrobów mięsnych, które często zawierają mnóstwo toksyn. Nic w tym dziwnego - jest to padlina, którą trzeba jakoś zakonserwować groźną chemią.

Długoterminowe odżywianie się pokarmami zawierającymi konserwanty prowadzi do stopniowego osłabienia zbytnio zaangażowanych w proces oczyszczania ciała narządów, co oznacza stopniowe pogorszenie funkcji metabolicznych. Im powolniejszy metabolizm, tym mniej efektywne wykorzystywanie i spalanie dostarczanej z pokarmem energii, a co za tym idzie, większe skłonności do tycia.

Przed zakupem produktów spożywczych, które oprócz jedzenia mogą zawierać chemię, warto dokładnie sprawdzić ich skład. Jeśli cenisz swoje zdrowie, to koniecznie unikaj spożywania produktów, które mogą Ci je doszczętnie zniszczyć!

Jedz zdrowo


Podobnie jest z używkami. Weźmy przykład palenia tytoniu. Wiele osób pragnących schudnąć, sięga po papierosy aby powstrzymać się przed jedzeniem. Nic bardziej błędnego! Palenie papierosów zatruwa organizm, obciąża pracę narządów wewnętrznych, doprowadzając do pogorszenia funkcji metabolicznych, czego efektem jest generalnie nadmierne gromadzenie tłuszczu.

4 - Nie rezygnuj z węglowodanów



Zupełne unikanie węglowodanów może doprowadzić do stopniowej rujnacji zdrowia. Są one bowiem człowiekowi potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Z węglowodanów organizm syntetyzuje glukozę, która stanowi jedyne źródło energii dla ludzkiego mózgu. Z tej przyczyny, osoby które całkowicie wykluczają węglowodany z diety, są nadmiernie rozdrażnione i mają problemy z koncentracją. Mając na uwadze konieczność spożywania węglowodanów, warto pamiętać o tym, aby jednak spożywać takie produkty, które zawierają węglowodany złożone, nieoczyszczone, w takiej postaci, w jakiej występują naturalnie w przyrodzie. Przykłady takich produktów to: pieczywo pełnoziarniste, ryż nieoczyszczony, kasze, mąki pełnoziarniste i wyroby z mąk pełnoziarnistych. Produkty bogate w węglowodany nieoczyszczone zawierają dużo błonnika, witaminy i minerały. Błonnik pokarmowy jest bardzo ważny, szczególnie dla osób dbających o kondycję i sylwetkę. Przeciwieństwem produktów spożywczych pełnoziarnistych, nieoczyszczonych, są produkty bogate w węglowodany oczyszczone, czyli te, które wskutek procesów produkcyjnych, zostały pozbawione cennego dla zdrowia błonnika i innych ważnych składników, które pierwotnie zawierały. Przykłady produktów bogatych w węglowodany oczyszczone to: cukier rafinowany, biała mąka, produkty z białej mąki, biały ryż, niektóre ciasta i makarony, większość słodyczy, ciasteczek, wafelków itp.

Produkty pełnoziarniste


Regularne spożywanie dużych ilości węglowodanów oczyszczonych nie tylko prowadzi do otyłości, ale zwiększa ryzyko rozwoju cukrzycy. Po spożyciu produktów bogatych w węglowodany oczyszczone poziom cukru w organizmie gwałtownie się podnosi, a trzustka musi z tym sobie radzić produkując duże ilości insuliny. Ryzyko rozwoju cukrzycy staje się bardzo duże.

5 - Jedz mniejsze porcje, ale jadaj częściej



Do niedawna dietetycy zalecali spożywanie trzech posiłków dziennie, czyli klasyczne śniadanie, obiad i kolacja. Taka zasada została jednak wyparta przez najnowsze trendy zdrowego odżywiania, według których trzeba jeść od czterech do nawet dziewięciu posiłków dziennie! Chodzi tutaj oczywiście o małe porcje zdrowego i łatwo strawnego jedzenia. Częste spożywanie małych ilości pokarmu poprawia metabolizm, obniża ciśnienie krwi i stabilizuje poziom cukru w organizmie. Jest to najlepsze rozwiązanie dla tych, którzy zamierzają schudnąć w skuteczny i bezpieczny dla zdrowia sposób. Warunkiem koniecznym dla wystąpienia korzyści zdrowotnych przy takim cyklu posilania się jest jednak to, aby spożywane jedzenie było zdrowe, czyli pozbawione konserwantów i węglowodanów oczyszczonych, najlepiej nie smażone, ani zbytnio przetworzone. Ważne jest także, aby jedzenie odbywało się o ściśle określonych porach. Zasada brzmi więc w skrócie: często, mało, regularnie i zdrowo.

Jedz mniejsze porcje


6 - Jedz powoli



Jedzenie powinno odbywać się powoli. Spożywane pokarmy należy przeżuwać dokładnie i wielokrotnie, ponieważ pierwszy etap trawienia odbywa się w jamie ustnej pod wpływem enzymów trawiennych zawartych w ślinie, takich jak amalyza. Ludzka ślina pełni kilka ważnych funkcji, a jedną z nich jest właśnie wspomaganie procesu trawienia. Pokarmy połykane w pośpiechu, bez dokładnego przeżuwania, są trudniej trawione, a co za tym idzie, narządy układu pokarmowego narażane są na nadmierny wysiłek, co z kolei może pogorszyć sprawność metaboliczną całego organizmu i prowadzić do otyłości. Poza tym, pomijając funkcję trawienną śliny, sam pośpiech przy jedzeniu może być przyczyną różnego rodzaju dysfunkcji układu pokarmowego, co również może przyczyniać się do otyłości.

7 - Zacznij się ruszać!



Regularny wysiłek fizyczny to podstawa prawidłowego funkcjonowania ludzkiego ciała. Ćwiczenia fizyczne zapewniają poprawę funkcji metabolicznych, co oznacza lepszą przemianę materii. Ważną korzyścią z ćwiczeń fizycznych jest oczywiście szybsze spalanie tłuszczu przez organizm, a co za tym idzie, chudnięcie lub utrzymanie idealnej, wymarzonej wagi. Regularne treningi sprawiają ponadto, iż poziomy endorfin w organizmie znacznie się podnoszą, co poprawia samopoczucie i zmniejsza łaknienie u osób z nadmiernym apetytem.

Osoby regularnie i prawidłowo ćwiczące mają nie tylko idealną sylwetkę, ale cechują się lepszą wydolnością aerobową, mają elastyczniejsze naczynia krwionośne, mocniejsze kości, lepszą koncentrację, niż osoby nie uprawiające sportu. W sumie treningi przynoszą wiele korzyści, o których osoby nie ćwiczące mogą sobie tylko pomarzyć. Należy jednak pamiętać, że osoby wcześniej nie uprawiające sportu, powinny podchodzić do ćwiczeń bardzo stopniowo i po uprzedniej konsultacji z lekarzem. Ćwiczenia powinny odbywać się regularnie i być dopasowane do indywidualnych możliwości. Jeśli już zaczynamy ćwiczyć, to musimy to robić stopniowo, ale regularnie, np. 3-4 razy w tygodniu. Trening raz w tygodniu może przynieść więcej problemów zdrowotnych niż korzyści, ponieważ stanowi on swojego rodzaju szok dla organizmu osoby ćwiczącej.

8 - Stosuj wysokiej jakości suplementy diety



W mediach masowego przekazu roi się od reklam suplementów diety, które rzekomo ułatwiają chudnięcie. W rzeczywistości, większa część tych wyrobów w ogóle nie działa. Niektóre z nich zawierają składniki, które mogą poważnie szkodzić zdrowiu. Z drugiej zaś strony w wielu trudnych przypadkach, niektóre suplementy diety mogą naprawdę okazać się pomocne. Niestety, sam suplement diety nam nie pomoże, jeśli nie będziemy się trzymać w.w. reguł.

Jaki produkt wybrać i na co warto zwrócić uwagę? Otóż przede wszystkim, suplement diety, który ma nam pomóc w odchudzaniu, nie może zawierać niebezpiecznych substancji. Niestety, produkt, który zawiera sprawdzone i wyselekcjonowane składniki, nigdy nie będzie tani. Wszystko co dobre i skuteczne ma też swoją cenę. Dla tych, którzy chcieliby zainwestować w sprawdzony suplement diety wspomagający proces chudnięcia, dopuszczony do obrotu na polskim rynku suplementów i posiadający wszelkie niezbędne certyfikaty jakości przygotowaliśmy specjalną TOP LISTĘ suplementów na odchudzanie.