Ile schudniesz po tygodniu na diecie ketogenicznej?

Ile schudniesz po tygodniu na diecie ketogenicznej?

Pomimo, iż przy stosowaniu różnego rodzaju diet, z zasady potrzeba czasu aby pojawiły się oczekiwane efekty, ludzie podejmujący to trudne wyzwanie bywają bardzo niecierpliwi. Wielu z nich zadaje sobie pytanie - Czy dostrzegę zmianę w mojej sylwetce po zaledwie tygodniu wyrzeczeń? Przyjrzyjmy się temu zagadnieniu w odniesieniu do popularnej w ostatnim czasie diety ketogenicznej.

Pomimo, iż przy stosowaniu różnego rodzaju diet, z zasady potrzeba czasu aby pojawiły się oczekiwane efekty, ludzie podejmujący to trudne wyzwanie bywają bardzo niecierpliwi. Wielu z nich zadaje sobie pytanie - Czy dostrzegę zmianę w mojej sylwetce po zaledwie tygodniu wyrzeczeń? Przyjrzyjmy się temu zagadnieniu w odniesieniu do popularnej w ostatnim czasie diety ketogenicznej.

Ile można schudnąć na diecie ketogenicznej

Czym tak w ogóle jest dieta zwana w skrócie Keto?

Dla tych z was, którzy po raz pierwszy zetknęli się z tym terminem, dieta ketogeniczna - powszechnie nazywana keto - opiera się na zmianie sposobu żywienia. Metoda ta niesie wielką pomoc procesom metabolicznym i prowadzi do znacznego zmniejszenia masy ciała.

Według zasad prawidłowego żywienia, opracowanych przez specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia, podstawę każdego naszego posiłku powinny stanowić produkty zbożowe np. chleb, makaron, kasza, płatki owsiane itp. Jest to nasze podstawowe źródło energii. Keto polega na całkowitym wyeliminowaniu tychże węglowodanów i zastąpienie ich tłuszczami, które według powszechnie przyjętych zasad, powinny być przez nas spożywane w małych ilościach. Sprawia to, że wprowadzamy organizm w stan ketozy.

Ketoza to stan, w którym organizm pozyskuje energię nie z cukru (glukozy), lecz z tłuszczu nagromadzonego w tkankach. Zapewnia efektywne spalanie tłuszczu, pożądane przez osoby odchudzające się.

Przejście organizmu w ten stan, czyli spalenie ostatnich zasobów glukozy i rozpoczęcie czerpania energii z tłuszczów, znany jako ketoadaptacja, trwa z zasady tydzień. Pomimo, iż wiele osób zauważa wtedy drastyczny spadek wagi, można przypisać go zmianom w ilości wody w organizmie.

Więcej szczegółowych informacji na temat diety keto - https://ketowariatka.pl

Utrata wody w pierwszym tygodniu

Glikogen przechowywany w twoich mięśniach i wątrobie jest związany z wodą w stosunku ok. 3 gramy wody na każdy gram glikogenu. W czasie spalania węglowodanów, ta woda wydalana jest wraz z moczem lub potem. To właśnie w efekcie tego procesu, na początku stosowania diety możesz zauważyć u siebie częstą potrzebę chodzenia do toalety oraz wzmożone pragnienie. Wiąże się to ze zmianą wagi - zazwyczaj od 0,5 do aż 5 straconych kilogramów. Im więcej ważysz, tym większą różnicę wagi zauważysz jako keto efekty pierwszego tygodnia. Nie jest to jednak w większości zmiana wynikająca ze spalenia tłuszczu.

Po pełnym przejściu w stan ketozy, proces utraty kilogramów zwolni, lecz możesz być pewny że wówczas będzie to spalony zapas tłuszczu, a nie sama woda.

Keto jadłospis

Gdy zdecydujemy się na tę innowacyjną dietę, musimy liczyć się z radykalną zmianą przyzwyczajeń żywieniowych. Co powinien zawierać nasz keto jadłospis?

  • mięso - drób, wieprzowina, wołowina;
  • ryby, w szczególności łosoś, śledź, makrela;
  • rożnego rodzaju orzechy np. migdały, orzechy włoskie, orzeszki ziemne;
  • jajka;
  • nabiał, najlepiej pełnotłusty, taki jak masło, śmietana, twaróg;
  • sery wszelkiego rodzaju;
  • warzywa nie zawierające skrobi - do takich należą np. pomidory, papryka, brokuł;
  • awokado - jest szczególnie bogate w tłuszcze;
  • oliwa z oliwek;
  • olej lniany.

Podsumowanie

Dieta ketogeniczna to droga pełna wyrzeczeń, lecz uważam że jest to wyzwanie, które warto podjąć. Pierwszy tydzień dodaje wiele motywacji, ale należy pamiętać, że aby pozbyć się nadmiaru swojej tkanki tłuszczowej, trzeba wytrwać w postanowieniu przez dłuższy czas.

Efekty na diecie keto są niesamowite. Wynalezienie tej diety pomogło wielu ludziom dążącym do utraty wagi na całym świecie.